Pilatestreening toob kasu jalgpalluritele.

Postitus 2016 veebruar, Dan Wilson Mindful Lifestyle, 

Tõlgitud USA Balanced Body kodulehelt

 

Pilates ja sportlased on kooslus, mis garanteerib edu. Pilatesharjutused on disainitud lihaste ebaühtlase töö tasakaalustamiseks ja seda just spordialadel, kus pidev sarnase liigutusmustri kordamine lihaskonda ebaühtlaselt treenib. Pilatesharjutused suurendavad lihaste elastsust ja aitavad luua tasakaalustatud lihaskonda, mis omakorda aitab vähendada vigastusi ja suurendada mängu efektiivsust ning parandada seeläbi sportlase saavutust. See on ka põhjus, miks pilates on üha enam võitmas tarbijaid erinevate spordialadega tegelejate poolt nii harrastus-, kui profitasemel.

 

Kyle Beckerman, USA MM koondise jalgpallur jagab oma kogemusi pilatestreeningust:

“Pilatestreeningul on oluline osa minu treeningrutiinis. Kui mu treeningkaaslased märkasid treeningust saadavat kasu, proovisid nad seda endi peal ja tulemus oli sama.”

 

Pilatestreening on kergesti kohandatav vastavaks keha vajadustele, võimaldades ka peale võistluseid treenida ja saada sellest kasu, aitab nii pinges puusa- ja jalalihaseid lõdvestada kui arendada liigutuste ulatust. Elastse takistuse kasutamine liigutustele vastassuunalise mõju tekitamisel aitab efektiivselt kaasa taastumisele. Pealtnäha õrn treening on aga ekstreemselt efektiivne. Algselt vaid taastumiseesmärgil kasutatud pilatestreening on andnud pilatestreeningut teostanud jalgpalluritele treeningtulemuste paranemise mahus, mida on olnud võimatu mitte märgata. Suurenenud on nii lihaste jõud kui elastsus, mis on kasvanud ennekõike väiksemate lihasgruppide treenimise arvelt, mis koos pilateses õpitava jõujaama ehk keha keskme kasutusega, on osutunud ülioluliseks liigutuspotensiaali maksimeerimisel ja vigastuste vältimisel.

 

Jalgpallurite suureks murepunktiks on puusad,  mis on sageli ülepinges jala väljapööratud asendi tõttu puusast ja suurest koormusest selle spordiala spetsiifika tõttu. Enamik alaga tegelejaid ei suuda näiteks istuda põrandal rätsepistes ilma, et põlved ei kerkiks küünarnukkideni. Puusa hea painduvus on aga oluline efektiivseteks rünnakuteks ja tugevateks löökideks jalgpallis.

 

Devon Sandoval jagab oma kogemust: "Ründajana vajasin ma puusa painduvust, et võtta viimast igast ründelöögist. Pikka aega olid mu puusad väga pinges. Pilatestreening aitas mul leida nõrgad kohad, mida tasakaalustades saavutasin tugeva tasakaalus keha. Töö pilatesmasinatel, eriti Cadillacil, viis palju jõulisema löögini, millest sai tohutu edasiviiv jõud mängu stiili muutuseks paremuse poole.”

 

Pilatestreening on Oluline nii profisportlaste saavutusvõime parandamisel, vigastuste vältimisel kui koos sellega jalgpalli tiimi kui terviku vastupanuvõime ja kestvuse parandamisel.