Pall tooli asemele - kas garanteeritud tervis?

Läbiviidud uurimused on tõestatud, et pallil istudes:

 

Paraneb ergonoomiline istumine

Jaotub surve selgroodiskidele võrdselt

Ei häiru keha vereringe

Saab aju paremini hapnikuga varustatud

Püsib kõrge kontsentratsioonivõime

Paraneb tähelepanu ja õppimisvõime

Püsib kõhu- ja seljalihaste aktiivsus

Suureneb teadlikkus oam kehaasendist

On tulemuseks parem kehaasend

Vähenevad seljaprobleemid

 

Trend vahetada kontoritoolid istepallide vastu on jätkuvalt vallutamas töökohti üle maailma. Küsimus “Kas istepall on ikka parem seljale kui kontoritool?” on paljudele huvipakkuv. Oma arvamust selles osas on jaganud nii eksperdid kui kasutajad. 

 

Lühike Tõde on järgmine: nagu iga asjaga, on ka palli kasutamise juures oluline omandada teadmised, kuidas seda korrektselt teha: millise suurusega pall valida, kui tugevaks pall pumbata, 

kuidas muuta pallil istumine turvaliseks.

 

 

Et pallil istumine parandaks Sinu selja tervist, on olulised järgmised tähelepanupunktid:

 

Selleks, et istuda pallil korrektselt, on kindlasti vajalik suurendada enda teadlikkus õigest kehaasendist ja korrektsest istumisasendist. 

Pallil istumiseks on vajalik tasakaalustatud lihaskorsett, mis on võimeline korrektset istumisasendit toetama. Paljudel inimestel puudub vajalik lihasjõud, et istuda korrektses asendis pallil. Kasutades teadlikult ja oskuslikult vaheldumisi palli, istealust ja kontoritooli, on võimalik aga olukorda paremaks muuta.

Väga oluline palli kasutuse juures on selle sobiva suuruse valik. Õige kõrgusega pall peab sobima sinu kehaga, peab võimaldama hoida käsivarsi paralleelselt lauapinnaga ja küünarnukke enda kõrval. Käte vale asend pingestab kaela ja ülaselja lihased.

Väga oluline on palli diameetri sobivus kasutaja kehaga. Õige palli suuruse korral on põlved puusadest veidikene kõrgemal. Pall peab olema tugev, mitte pahme, et olla kehale korrektseks toeks. Pumpa ostetud pall vastavusse pallil toodud diameetriga. Korrektselt õhuga täidetud pall vajub istumise all maksimaalselt 5-10cm, mitte rohkem. Pehme pall ei Sobi kasutamiseks kontoritooli asemel.

Nõrga selja ja halva rühi korral kasuta palli tooli asemel päeva jooksul mitu korda, kuid korraga maksimaalselt 20 minutit. Istealust võimalik kasutada ka kogu päeva. 

 

Pallil istudes hoia jalad korrektselt põrandal. Väga oluline on, et kontori põrand ei oleks libe ja ka jalanõud ei libiseks põrandal, et garanteerida turvaline pallikasutus.

 

 

Telli koolitus kontorisse või tule kontorirahvaga koolitusele!